Do reklam míří ženy s normálními těly
Obrázek: Modelka Linda Di Maria, která se objeví v nové reklamní kampani britské společnosti Dove. Spodní prádlo budou namísto superštíhlých modelek propagovat opravdové ženy. K tomuto kroku se rozhodla společnost Dove poté, co v průzkumu dvě třetiny dotázaných žen vyjádřily nespokojenost s vlastní postavou a nedostatek sebedůvěry, které při pohledu na vyhublé modelky cítí. FOTOGRAFIE Tři čtvrtiny žen by podle průzkumu chtěly v reklamách vidět realističtěji vypadající modelky. „Ženy jsou neustále bombardovány obrázky často nerealistické a nedosažitelné dokonalosti,“ říká britská psycholožka Linda Papadopolousová. „Když dívka v zrcadle nevypadá jako modelka na titulní straně časopisu nebo v televizi, pak není nic překvapujícího, že to naruší její sebedůvěru.“ Například čtyřiatřicetiletá herečka Renée Zellwegerová se ženám mnohem víc zamlouvá v roli zaoblené Bridget Jonesové než coby drasticky zeštíhlená celebrita. A jako naprosto nejméně zdravý vzor postavy se jak muži tak ženy v průzkumu shodli na devětadvacetileté Victorii Beckhamové, manželce fotbalisty Davida Beckhama.